Okuduğumuzu Neden Anlamıyoruz?
Okuduğumuzu anlamamanın en önemli nedenlerinden birisi yapılan okuma hatalarıdır. Okuma hataları düzeltilmediği taktirde, okuyucu yanlış okumasından kaynaklı olarak okuduğuna farklı bir anlam verebilir. Bu farklı anlamlarda okuma eyleminin sonunda yanlış özetlemelere neden olabilir. Okuduğumuzu akılla tutma becerimizi kaybettirebilir. Bu nedenle kendimize parçadan bütüne doğru giden bir metot belirlemeliyiz.
Bu metot nasıl olabilir?
-Kelimeleri doğru telaffuz ettiğimizden emin olmalıyız. Telaffuzu doğru olan kelimeler okuma standardımızı arttıracak ve bizi kitaba karşı daha meraklı hale getirecektir. Kitap da ilginç gördüğümüz kelimeleri not edebilir ve günlük hayatımızda kullanmaya başlayabiliriz. Böylelikle o an bize yabancı görünen kelimeler hayatımızın bir parçası olacak ve bir daha karşılaştığımız zaman ön yargımızı kıracaktır.
-Okuduğumuz kitabı görselleştirebiliriz. Sağ beyin, görsel zekamızla ilgilenirken, Sol beyin mantıksal kısımla ilgilenir. Okuduğumuzu görselleştirmeye başladığımız andan itibaren biz iki beynimizi de harekete geçirmiş oluruz. Bu da zekâ gelişimi açısından oldukça önemlidir.
- Hızımızı arttırmalıyız. Öncelikle bunu doğru tekniklerle yapmamız gerekmektedir. Kendimize sürekli bir hedef belirlemeli ve bir sonraki gün bu hedefin üzerine çıkmalıyız. Hız artırırken en önemli etken gözlerimizdir. Görme alanımızın genişletildiği zaman birden fazla kelimeyi tek sefer de ve daha anlamlı bir şekilde görmeye başlarız. Bu sayede de okuma hızımız artar ve yavaş okumadan kaynaklı olarak unuttuğumuz kitaba hâkim olmaya başlarız. Hızlı okuma zamandan da tasarruf sağlar ve kelime dağarcığımızı genişleterek diksiyonumuzun gelişiminde de önemli rol oynamaktadır.
Comments