top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıUzman Akademi

SINAV KAYGISI NEDİR? BU KAYGIYLA NASIL BAŞA ÇIKILIR?

Sınav kaygısı bir sınav veya değerlendirme öncesinde yaşanan stres, endişe ve

gerginlik durumunu ifade eder. Bu kaygı, sınavın sonucundan duyulan korku ve

baskıyla ilişkilidir. Gelin beraber bu kaygı ile baş etmenin yollarına bakalım;


sınavda mutlu öğrenciler


- Bu kaygıyı azaltmanın en etkili yollarından biri sınava iyi ve yeterli bir hazırlık

yapmaktır. Çalışmalarınızı aksatmayarak kendinizi daha fazla güvende

hissedersiniz.


- Çalışma sürecinizi planlayarak, sınav için yeterince vakit ayırın. Düzenli çalışma,

kaygınızı azaltır.


- Düzenli egzersiz yapmak, sağlıklı beslenmek ve yeterince uyumak bedeninizin

iyi bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu durum zihinsel sağlığınıza olumlu katkı

sağlar.


- Sınav anında derin nefes alarak sakinleşmeye çalışın. Bu vücudunuzun

rahatlamasına yardımcı olacaktır.


- Meditasyon, yoga veya ilgi duyduğunuz başka bir rahatlama tekniği kullanmak

kaygınızı kontrol altına almanızı sağlayacaktır.


- Ailenizden, arkadaşlarınızdan veya öğretmenlerinizden destek isteyerek

konuyla ilgili konuşmak kaygınızın azalmasına yardımcı olacaktır.


Unutmayın ki sınav kaygısı yaygın bir durumdur ve herkes zaman zaman bu tür

duyguları yaşayabilir. Bahsedilen yöntemleri kullanarak, sınav kaygısını kontrol

altına alabilir ve daha iyi bir sınav deneyimi yaşayabilirsiniz.


113 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page